Update

Kom på att det var riktigt länge sen jag skrev i min blogg nu så jag tänkte att det är god tid för en "update".

Till att börja med så känns det som om bandet går åt helvete, vi har inte repat under hela förra veckan då Cesar var borta så vi kunde inte komma åt replokalen. Dagens problem bestod av att vi skulle planera vilka dagar denna veckan vi kan repa. Då kom alla problem upp till ytan.

1. Fabbe (basist) kan inte repa förrän efter 18 varje dag.
2. Våran ena gitarrist (W) har slutat i bandet utan att meddela någon av oss om det innan (bara Cesar).
3. Philip & Chris (basist och gitarrist) är bortresta i typ 2 veckor till.

De enda som kan repa öht är jag och Sebbe (trummis) vilket känns ganska meningslöst. Jag är frustrerad och rätt irriterad över att det känns som om jag och Sebbe är de enda som är redo att försöka ta vårat band till en mer seriös nivå då vi båda vill komma nånvart med detta.

Igår tvättade jag håret för första gången med dreadsen. Det blev extremt tugnt och tog typ 4-5 timmar innan det torkade ordentligt. Under den tiden funderade jag allvarligt på att ta av mig alla dreadsen, ångest på hög nivå när man får extrem huvudvärk. Nu när de är torra är jag iaf glad över att jag inte tog av de, dock måste jag nog göra det snart ändå då mitt hår börjar bli rätt långt.

------------------------------------------------------------------------------------------

Idag åkte jag in för att fika med Jon och säga hejdå innan han drog till lumpen. Det var jättetrevligt och Erik och någon annan snubbe som var på hans fest igår kom och underhöll oss ett tag också. Erik var kvar tills vi alla stack till Jons tåg för att vinka av honom. Det var extremt trevligt och vi har kommit fram till att sen vi flyttade från Kvarnholmen så har det blivit extremt mycket drama på Cyber och i de liv som på nåt sätt är ihopkopplade med de som går där.

Det var lite småroligt att kunna sitta och prata om allt drama som finns runt omkring oss och vi alla tre insåg att vi är rätt intresserade av andras draman bara det inte involverar en själv. Våran skola är som en enda stor såpopera typ Våra bästa år/Glamour i skolversion. Jag orkar inte gå in mer på just alla draman då jag inte heller vet allas version av de och det känns bara dumt att ta upp andras problem i min blogg då jag hellre är ego och skriver om mina egna. =D

Innan jag och Jon stack till Café 60 (vi är väl nästan stammisar snart va?) så skulle vi först till skanstull och handla böcker som Jon skulle kunna läsa påväg upp till Boden. Han hittade 4 böcker varav en som jag får låna tills han har permis nästa gång. Alla böckerna är på engelska (UNDERBART!! xD) och den jag fick låna heter "Un Lun Dun" och typ handlar om 2 tjejer som hamnar i ett ställe som heter UnLondon. I UnLondon kommer alla saker som är sönder och borttappade i London. På framsidan är det en soptunna med armar och ben som dansar!

Efter att vi vart och handlat böckerna så skulle vi till NK och hämta ut Jons lumpenglajjer (glasögon, älska slang). Det var svårt att hitta optikern då det inte stod nånstans om vart den var. Jon var tvungen att fråga de i typ informationsdisken och var systemet låg då vi visste att optikern låg precis bredvid. Efter en del lallande så hittade vi dit och han kunde hämta ut de.

Snubben inne på Synsam var jätterolig när han såg att det var lumpenglasögon. han typ försökte skämta lite om att det inte borde vara så jobbigt i lumpen. Han var inte bra på att skämta. lasögonen var däremot riktigt roliga och såg jättekonstiga ut. Tycker synd om Jon som måste ha de på sig. Jag gillade dock de glasögonen han skulle ha i gasmasken, de var jättesöta och jag har kul åt tanken på att de gör glasögon som ska sitta i gasmasten också.

Det var lite sorgligt att säga hejdå till Jon sådär precis vid tåget men ändå rätt kul att det var just bara jag och Erik som fick chansen. Kände mig lite som en lillasyster/morsa som höll på och nojjade mig. Efter att vi sagt hejdå till Jon så skulle jag och Erik åt olika håll men det var jättekul att snacka med honom också.

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu så sitter jag iaf med min löjligt lilla dator i soffan ute i mediarummet hos Tomas. Vi har Orange och hans tjej här och alla sitter och koller facinerat på nyaste Terminator. Jag orkar inte riktigt kolla på film alls så jag tyckte att jag likagärna kunde ta chansen att skriva lite. De är trevliga och Orange tjej är jättetrevlig och pratglad. Dock så funderar jag på att dra in på Tomas rum och spela The Sims 3 snart igen. Tomas var smart och tog med sig spelet hit så jag kan sitta här och nörda mig istället då ingen dator funkar hemma. har även klarat ut hela Rock Band på trummor nu och tagit slut på minst 10 batterier under 3 dar. Det trådlösa trumsettet slukar batterier som en pundare käkar droger bara för att jag är dålig på liknelser). xD

Jag skulle vilja skriva så mycket mer nu när jag väl är på rull men det har inte hänt så mycket mer i mitt liv under sista tiden ändå. Jo, grannarna där hemma har äntligen fått sin vilja igenom och nu är vårat stora träd på baksidan rensat så att det inte sticker ut några grenar på deras tomt. Det var ascoolt att se de som skulle ha ner det. Päronen anlitade de för att de gör så lite skada på trädet som det går. Snubben som fixade alla grenarna klättrade upp i trädet (grenarna börjar efter typ 2 1/2 meter). han hade typ såndär bergsklättrings utrustning på sig och satt uppe i trädet medans han tog ner grenarna. Hela familjen satt och var nästan hypnotiserade av hur coolt det var tills päronen var tvungna att dra till Värmland och jag och Tomas stack hem till honom.

Jag har äntligen hittat någon som kan rita min Tiki som jag ska tatuera in sen också. En av Nic's (Tomas bror) kompisar som också heter Erik är asduktig på att rita snygga Tikis och han gick med på att rita en åt mig. Jag gillar Nics nya tjej Amilia också. Hon är jättetrevlig och det är riktigt kul att hänga med henne.

Det enda jobbiga med Amilia är att jag på nåt sätt känner mig osäker på henne ibland. jag vet att jag bara inbillar mig men ibland känns det som om hon stöter på Tomas och att han stöter på henne också. Jag blir orolig när de ska ut och röka ensamma fast jag vet att han aldrig skulle vara otrogen med mig. Jag vill inte säga det till honom heller då jag inte vill verka som en paranoid och ägandefixerad flickvän så fort det kommer in en annan tjej i huset. Hon hör till Nic och jag tror nog att de håller sig till varandra också.

Det är nog mest så att jag blir nojjig för att jag inte kännt mig särskillt vacker under sista tiden. Har inte sminkat mig på flera dagar och jag ser ut som en jäkla prickigkorv i ansiktet på vissa delar. Hoppas att det löser sig när jag kommer hem till mina kära produkter som jag glömde innan vi stack hit.

Aja, jag mår bra iaf och idag har det vart en riktigt lyckad dag. Jag hoppas att jag får en lika bra dag imorrn också. =D

Kommentarer
Postat av: Tina, Thinie

Ooooj vad mycket text!

Men jag läste allt! stolt



Du har ju ett händelserikt liv :O

"Jag skulle vilja skriva så mycket mer nu när jag väl är på rull men det har inte hänt så mycket mer i mitt liv under sista tiden ändå." Det där stämmer inte xD



Och när man älskar någon så mycket blir man ju lite(eller mycket) rädd över att förlora den personen. Kram, jag tror på att det håller länge mellan er! :) <33

2009-07-27 @ 08:40:50
Postat av: Fredrik

Tråkigt att det inte går något vidare med bandet. Jag som blev så imponerad av den där videon på youtube när du sjöng.. muy vackert var det =)



Det känns ju inte som alla har den där brinnande glöden som du har. Jag tycker ni alla borde sätta er ner i ett möte. Prata och kompromissa med varandra. Boka in kommande repningar långt i förväg och sätta regler (hur fjantigt det än låter), men där man skriver åtminstone riktlinjer att senast då och då ska man ha meddelat alla att man kanske uteblir under en repning. Kanske ska ni ha en ansvarig som hör av sig till alla om någon inte kan komma? Låt idéerna flöda och skriv ner allting =). Men ett möte där ni sätter er ner och pratar lite allvar tror jag är behövligt. Vad vissa har för mål med detta band etc. Lycka till iaf =) Jag ser fram emot någon sorts spelning där man får höra dig sjunga för du verkar ha en riktigt fin röst =).



Intressant läsning om det där med "dramat på cyber" jag blev jätte nyfiken nu när jag inte förstår större delen av vad du menar xD. Kanske är det för att jag inte går på cyber =P...



Trevligt med ett till inlägg från din sida iaf =) Keep on rocking!!! xD eller nåt... =P



btw vad är en Tiki? //Fredrik

2009-07-27 @ 21:37:01
URL: http://hejfredrik.blogg.se/
Postat av: Saiko

Ja, äntligen ett inlägg! XD Jag gillar att läsa andras bloggar, blogga oftare. ;)



Jupp, det är en jävla massa draman på Cyber. Undrar om alla skolor är sådana... Och det där med pojken din och Nics tjej, oroa dig inte. Gör som jag gör när folk stöter på Henri, jag känner mig bara stolt över att veta att han är min och litar på honom. Antar nämligen att du litar på Tomas också.



Och liksom Fredrik undrar jag: Vad är en tiki? 8D

2009-07-28 @ 03:55:22
URL: http://saikotic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0