Meditera Mera

Mediterade för några minuter sen. Länge sen jag gjorde det och jag kan tipsa alla om att göra det någon gång.
Har vart extremt oroig över många saker och vart extremt ledsen under sista tiden men nu är det extremt mycket bättre.

Satte på spotify och hittade en underbar cd där en kille förklarar om meditation och allt, helt underbart att lyssna på och det hjälpte mig extremt mycket.

Fördelen med att meditera är att man slutar tänka på alla problem mann har, ju mer man tänker, ju djupare hamnar du.
Måste verkligen hitta och köpa den cdn då all reklam på spotify stör ibland.

Jag måste så extremt bra just nu och lyssnar fortfarande på den.




Btw så har jag tagit av mig dreadsen och det känns mycket bättre. Som Tomas sa: "De tyngde ner din själ" när jag försökte förklara hur läättare saker kändes när de var ur.
Älskade de verkligen men de får hänga på väggen som dekoration istället.


Har hittat ett sätt att sluta vara den gnälliga, jobbiga och kvävande människan jag blivit. Så fort jag blir minsta sur ska jag sätta mig ner och meditera lite, det hjälper så extremt mycket!


Peace, Love and Understanding to you people!
You know I love you all <3

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Härligt att höra att du funnit något som du tycker fungerar. Blev faktiskt nyfiken nu, i och med att det står:



"Fördelen med att meditera är att man slutar tänka på alla problem mann har, ju mer man tänker, ju djupare hamnar du."



Jag som alltid trott att meditera var typ att "Ta kontakt med sitt inre och fundera djupt" och nånstans där i det djupa lugna så finner man ro och allt känns bra. Aldrig provat på det då det bara känts larvigt av någon anledning, kanske för att jag inte förstått vad meditera egentligen innebär. Ska se om man kan få fram den där CDn på något sätt. Alltid värt att prova, och än mer nu när du skrivit så gott om det =).



//Fredrik

2009-07-29 @ 22:46:15
URL: http://hejfredrik.blogg.se/
Postat av: sebbe

peace love and understanding nice syrran p.l.u elr hur XD

2009-07-29 @ 23:04:04
Postat av: Saiko

Skönt att du hittat något du trivs med som funkar. Hoppas det hjälper till med att reda ut ditt liv. :) Och faktiskt blev jag nyfiken på att testa. xD

2009-07-29 @ 23:19:38
URL: http://saikotic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0