2nd Day

Mediterade nyss igen och kom precis på att jag kan skriva lite om de framsteg jag känner när jag mediterar här i bloggen.

Igår när jag hade mediterat så hade jag ett lyckorus under resten av dagen. Idag känner jag mig bara väldigt lugn och nöjd med livet.

Jag kände idag att jag på nåt sätt hittade helt rätt i meditationen. Tyvärr så var det bara någon minut innan han började prata igen och jag skulle vakna. Det var oförklarligt hur jag kände när jag hittade just den känslan och upplevelsen, jag kände mig på nåt sätt hel och underbar precis som jag är och verkligen som han förklarade att man är precis där man är menad att vara och där du är just nu är perfekt, vart du än är.

Kom och tänka på en sak han sa som fick mig att tänka på både mig Fredrik och Sabina, det som antagligen gör att detta funkar för mig så bra också.

"You need no great intellect to acheive this, it's a very gentle exercise. Analysing every thought will acctualy take you away from yourself. Don't try to be cleaver this would just briing more mindin (jag gissar på att det är typ "mer tankar")"

Jag tyckte den passade så bra. Jag hittade också skivan på cdon men jag kommer nog aldrig köpa den. Det kostar ca 650kr att få hit den till Sverige.. Det är lite för dyrt för att få mitt lugnt, iaf när jag kan få tag på det genom Spotify. Det enda jobbiga är ju att det kommer reklam lite ibland men man lär sig leva med det.

Jag har börjat med att meditera varje dag nu, det är skönt att bara kunna sätta sig ner och vara med sig själv ett tag.

Jag älskar att lyssna på effekterna som meditation kan ge (om man mediterar en gång per dag under en period) för det är precis vad jag har letat efter under den sista tiden när saker har gått lite på tok. Har även insett att det är pga mig som saker har gått så fel också, men det känns som om jag börjar få de på rätt väg igen.

Nu till vanliga livet. Jag och Tomas kommer att ta en liten paus från varandra på minst 1 vecka för att se hur saker och ting går. Jag tror faktiskt att det kommer gå bra då han har vart bå bra humör sen vi pratade om det. Han behöver få lite tid utan mig och få träffa sina vänner och jag skulle behöva detsamma. Har inget speciellt inplanerat men har tänkt mig att iaf hinna fika med Sabina och Fredrik och se om jag kan träffa på lite fler.

Sebbe min bror är underbart snäll ibland och på lördag så kommer han och jag sitta nere på Tiki Room och dricka tropiska drinkar. Han är underbar då jag ligger minus på mitt kort (vilket aldrig hänt mig förr o.o) och han är en ängel och bjuder på dricka hela kvällen!

Imorrn kommer jag dra hem till mig i Alby igen och päronen kommer också hem men en nyfixad Gordon. De har vart och tagit bort tandsten på honom för första gången och pappa sa att han inte luktar illa längre så det känns extremt bra!

Längtar efter att se vad jag lyckas upptäck under min meditation imorrn, härligt när man upptäcker nåt nytt!
Ska även försöka spara pengar till lite kläder som jag vill ha, får se när jag får tag i de bara.

PLU! <3

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan ligga något i det! XD



Och som jag sa innan: Kul att du fått en så positiv syn. Tror det kommer hjälpa dig att reda ut en hel del. :) Fortsätt så.



Och självklart ska vi ta en fika! ^^ Säg till när du har lust!

2009-07-31 @ 19:56:48
URL: http://saikotic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0