Fuck no.

Idag var jag ute och övningskörde på motorvägen för första gången. Det gick riktigt bra och jag fixa även köerna bra!
Jag är jättestolt över att det gick så bra men jag har även kommit underfund med att jag ALDRIG ska skjutsa mamma NÅGONSTANS NÅGONSIN.

1:a gången jag och pappa skjutsade mamma från Tumba och hem så råkade jag svänga lite segt i en sväng och morsan skriker som en stucken gris. Jag blev självklart ledsen och förbannad över att hon inte kunde sagt till på nåt annat sätt. Hon skrämde mig när hon gjorde så vilket även gjorde att det blev ännu svårare förr mig att koncentrera mig på att hamna rätt.

Idag så skulle vi hämta mamma på hennes jobb så att jag skulle få köra lite mer. När mamma hoppade in i bilen så sa hon att hon skulle läsa sin tidning så att hon inte skulle hålla på och vara jobbig och störa mig. FUCK NO!
Hon lästa tidningen i 2 min, resten av resan satt hon och upprepade vad pappa sa och självklart så ropade hon "bromsa!" typ om och om igen fast jag redan gjorde det och hade koll. Blir skitirriterad när hon inte bara kan sitta och vara tyst så att pappa kan hjälpa mig. Det  är HAN som är min handledare och HAN vet hur jag tänker och beter mig och är mer lugn när han säger saker. När vi var uppe i rondellen till Alby så tyckte pappa att jag skulle bytaa fil men jag tyckte att det kom för många bilar. Jag råkade kolla i backspegeln lite för länge och råkade hamna knappt vid sträcket utåt och morsan skriker som fan igen. Pappa hann inte ens säga nåt så självklart händer samma sak som 1:a gången.

Jag ska fan aldrig skjutsa henne igen, jag orkar inte med henne sätt. Det jobbigaste är att när hon gör så så känner jag att hon inte litar på att jag faktiskt kan köra. Jag har inte kommit så långt i mitt körande ändå och det gör mig ännu ledsnare när jag märker att pappa tycker att det går skitbra men hon nästan sitter och klamrar sig fast för llivet när jag kör i 50.. Det suger jag jag är riktigt sur just nu.

Har inte hänt så mycket idag. Skulle ha träffat på Cesar och försökt få melodi till mina texter men han ringde och sa att det blev lite fullt idag och vi tar det imorrn istället. På onsdag ska jag iväg och fika på Cafe 60 med Sabina och Fredrik. Ska bli skönt att äntligen få sitta och prata med dessa härliga människor!

Jag har inte mediterad på 3 dar nu och idag känner jag verkligen ett behov av det. Jag behöver min meditation just nu när jag är så pissed som jag är.

Ha det bra ppl!

Kommentarer
Postat av: SweXerox

Jag har exakt samma problem med min morsa när jag är ute och kör: Hon vrålar o suckar o pustar och låter som en hel orkester där hon sitter. Kan ju dock tillägga att hon gjort det i 7 år nu... och fast jag haft körkort i 3 år ungefär nu... XD



Men se bara till att stå på dig och ignorera henne så ska du se att det blir mindre o mindre skrik rätt ut, det blir mer o mer flämtningar istället...

2009-08-03 @ 23:37:56
Postat av: Saiko

Haha, kul att du ser fram så mycket emot att fika. :D Ses på onsdag!



Och gällande din morsa, fan vad irriterande. Skulle bli lika pissed som du. <.<

2009-08-04 @ 01:15:37
URL: http://saikotic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0